Jeśli chcesz schudnąć, to na pewno wiele razy przyszło Ci do głowy pytanie, jakie są najlepsze ćwiczenia na odchudzanie. Co jest najskuteczniejsze do schudnięcia? Co mi da najszybsze rezultaty?

Wielu ludzi myśli, że jednym z najlepszych ćwiczeń na odchudzanie są tzw. brzuszki, bo niby wzmacniają mięsnie brzucha, a przez to brzuch będzie mniejszy. O ile te ćwiczenie naprawdę wzmacnia mięśnie brzucha, to wcale nie oznacza, że stracisz dzięki nim swoją oponkę. Niestety, ale brzuszki wcale nie są takie skuteczne, dla kogoś, kto chce zrzucić zbędne kilogramy.

 

Najlepsze ćwiczenia na odchudzanie?

Dużo się mówi o najróżniejszych ćwiczeniach na odchudzanie, ale prawda jest taka, że wszystkie ćwiczenia można podzielić na dwa główne rodzaje. Ćwiczenia aerobowe anaerobowe.

Ćwiczenia aerobowe to takie, podczas których mięśnie wytwarzają energię w procesach tlenowych (aerobowych). Tyle, jeśli chodzi o „oficjalną definicję”. Co to za ćwiczenia? W skrócie można powiedzieć, że są to takie ćwiczenia, które angażują duże grupy mięśni (np. nogi, ręce z nogami) przez dłuższy czas. Pływanie, bieganie, nordic walking, jeżdżenie na rowerze itd.

Takie ćwiczenia muszą trwać od 30 do 60 minut. Dlaczego tak dużo? Widzisz podczas wysiłku nasze mięsnie zużywają swoje podręczne źródło energii – glikogen. Kiedy już skończy się ten zapas energii nasz organizm sięga po rezerwy, czyli tłuszcz. Właśnie dlatego ćwiczenia aerobowe są tak dobre na odchudzanie. Przez dłuższy czas wzmożonego wysiłku zaczynamy spalać coraz więcej i więcej zaległego tłuszczu.

Ćwiczenia anaerobowe

Jest też drugi rodzaj ćwiczeń. Tak zwane ćwiczenia anaerobowe. Są to takie ćwiczenia, przy których mięśnie produkują energię w procesach beztlenowych (anaerobowych).

Są to głównie tzw. ćwiczenia siłowe, a więc: pompki, podnoszenie ciężarów, brzuszki. Podczas takiego treningu konkretne grupy mięśni (np. bicepsy, mięśnie brzucha, mięśnie klatki piersiowej) są zmuszane do dużego wysiłku. Podczas tych intensywnych ciężkich, ale krótkich treningów serce nie jest w stanie dostarczyć tak dużej ilości te lnu do mięśni, tak żeby mięśnie mogły zacząć spalać tłuszcz. Tłuszcz pozostaje, więc nietknięty i nie zrzucimy brzuszka.

W skrócie ćwiczenia anaerobowe pomagają rozwijać mięsnie, ale nie przyspieszają spalania tłuszczu.

Wniosek jest bardzo prosty – najlepsze ćwiczenia na schudnięcie, to ćwiczenia aerobowe, a więc takie, które dłużej trwają i angażują większe grupy mięśni. Jeśli chcesz zrzucić brzuch, schudnąć, to takie właśnie ćwiczenia będą najlepsze.

Sekret ćwiczeń aerobowych

Mam bardzo ważną informację dla Ciebie. Bez niej możesz nigdy nie mieć żadnych pozytywnych rezultatów nawet ćwicząc aerobowo przez kilka lat. Widzisz ćwiczenia aerobowe, żeby sprowokowały organizm spalania tłuszczu muszą trwać przynajmniej 20 minut. Przez ten czas zużyty zostanie cały glikogen i zacznie się spalać to, co nas najbardziej interesuje: tłuszcz.

Dlatego też najlepiej będzie, jeśli będziesz ćwiczyć przynajmniej 30 minut, bo po prostu rezultaty spalania tłuszczu, będą najlepsze.

Pomyśl o tym, zanim zaczniesz ćwiczyć

Ćwiczenia aerobowe powinno się dobrze zaplanować, tak żeby wszystkie części ciała były używane. Nie może być tak, że ćwiczysz tylko i wyłącznie nogi ciągle jeżdżąc na rowerze, a górną część ciała zaniedbujesz. Cały orgiazm powinien być zaangażowany w ćwiczenie. Najlepiej zaplanować sobie na cały tydzień ćwiczenia poszczególnych części ciała.

Jakie ćwiczenia aerobowe są najskuteczniejsze w spalaniu tłuszczu?

No cóż to już jest nie takie oczywiste pytanie. Dla każdego inne ćwiczenia może być najlepsze. Grunt, żeby twoje ćwiczenia były aerobowe. Skąd masz wiedzieć, że dane ćwiczenia jest aerobowe lub nie?

Przede wszystkim podczas ćwiczenia aerobowego będziesz mieć przyspieszony oddech, ale nie taki, że nie będziesz w stanie wypowiedzieć kilku zdań bez problemu. Jeśli ćwiczysz, tak bardzo, że nie możesz złapać oddechu i łapiesz zadyszkę – osiągasz jak gdyby swój limit wydolności – to wtedy już ćwiczysz anaerobowo.
Możesz więc:

- Jeździć na rowerze
- Pływać
- Biegać
- Uprawiać Nordic walking

Coś bez czego odchudzanie będzie wolniejsze

Ćwiczenia aerobowe są ważne przy odchudzaniu. Dzięki nim możemy spalić zalegający w nas zbędny tłuszcz. Niestety jednak nie są to doskonałe ćwiczenia. Kiedy się odchudzamy tracimy nie tylko tłuszcz, ale i również mięsnie. W związku z tym musimy również stosować ćwiczenia anaerobowe, żeby rozwinąć te mięśnie.

Im więcej mięśni tym lepiej?

Widzisz nasz organizm żeby prawidłowo działać potrzebuje energii. Im więcej masz mięśni i im większy jesteś tym więcej tej energii potrzebujesz. Przyjmuje się, że na każdy kilogram mięśni potrzebne jest około 70-100 kalorii na dobę. Z kolei kilogram tłuszczu spala tylko 2-5 kalorii.

Wniosek więc nasuwa się sam. Im więcej masz mięśni tym szybciej będziesz spalać kalorie. Dobrze jest, więc budować masę mięśniową, bo pomaga schudnąć, a potem łatwiej jest utrzymać sylwetkę. Wszyscy więc zarówno mężczyźni i kobiety powinny, zacząć budować masę mięśniową im większą tym lepiej (oczywiście w granicach rozsądku).

Zachęcam więc do używania swoich mięśni:
- możesz chodzić do siłowni
- możesz robić pompki, brzuszki
- możesz kupić sobie hantle i ćwiczyć w domu

Do wszystkich kobiet!

Nie bójcie się ćwiczyć na siłowni i rozwijać swoje mięśnie. To są również bardzo dobre ćwiczenia na odchudzanie i dopóki nie ćwiczysz bardzo bardzo intensywnie Wasze mięśnie nie urosną jak u mężczyzn. Po prostu kobiety muszą ćwiczyć znacznie bardziej intensywnie, żeby osiągnąć podobne do mężczyzn rezultaty.

Zamiast tego dzięki ćwiczeniom siłowym kobiece ciało będzie bardziej jędrne, szczupłe i seksowne. Ramona i boczki będą szczuplejsze, pupa jędrniejsza. Dodatkowo również klatka piersiowa się wzmocni i „podniesie”, przez co biust będzie bardziej atrakcyjny.

Tags: , ,