Grzyby: dlaczego warto włączyć je do diety?

Kuszą smakiem i aromatem, dzięki czemu stają się wartościowym dodatkiem do wielu potraw. Czy warto sięgać po grzyby? Na jakie korzyści mogą liczyć te osoby, które zdecydują się włączyć te leśne przysmaki do swego menu?
Choć grzyby wciąż nie są doceniane jako składnik zdrowej diety, ich wpływ na nasze zdrowie jest spory. Dieta, w której będą się one pojawiały regularnie, może pomóc nam w zwiększaniu naturalnej odporności organizmu. Grzyby mogą się też stać cennym dodatkiem do menu tych osób, które chcą sobie ułatwić odchudzanie. Choć uchodzą one za przysmak ciężkostrawny, nie dostarczają nam zbyt wielu kalorii. Grzyby są zatem sycącym, a jednocześnie niskokalorycznym produktem, o którego wartości odżywczej decydują takie składniki, jak antyoksydanty oraz błonnik. Takie przeciwutleniacze, jak selen czy ergotioneina, czynią z grzybów ważny dodatek do zdrowej diety. Po grzyby warto też sięgać ze względu na zawartość witamin z grupy D oraz związków, dzięki którym można skuteczniej walczyć ze złym cholesterolem. Dieta, w której grzyby będą się pojawiały regularnie, może się zatem dla każdego z nas okazać cennym wsparciem.

 

No Comments, Be The First!

Your email address will not be published.